ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 |
ادامه تحول در حوزه هوایی قدرت دریایی ایالات متحده آمریکا چشم انداز سال 2025
هواپیماهای ترابری ضروری ویژه نیروی دریایی
هواپیماهای ترابری ضروری ویژه نیروی دریایی ، هواپیماهایی عملیاتی هستند که برای فرماندهان رزمی و فرماندهان بخش های مختلف نیروی دریایی پشتیبانی صحنه نبرد و واکنش سریع را در هرجا و هر زمانی که مورد نیاز باشد ، فراهم می آورند. این هواپیماها با قابلیت حمل بارهای متوسط و سنگین ، از ناوگان پشتیبانی نموده و برای تحرکات پرسنل و محموله های سنگین در زمان جنگ ، انعطاف پذیری و اطمینان پذیری بالایی را فراهم می آورند. آن ها به نیاز جابجایی پرسنل و بارهای حیاتی ناوگان برای نیروهای دریاپایه متحرک در اقصی نقاط جهان به سرعت پاسخ می دهند.
C-40A Clipper
این هواپیماکه بر اساس سازه یک بوئینگ نسل آینده 700-737 ساخته شده ، مجهز به درب های بسیار بزرگی است که ترکیبات مختلفی از حمل بار و مسافر را ارائه می دهد. ((کلیپر)) در حال جایگزین شدن هواپیماهای C-9B Skytrain و C-20G Gulfstream نیروی دریایی است. هواپیمای با ارزش C-9B در سالیان متمادی هواپیمای بسیار مناسبی برای ناوگان بوده ، اما با افزایش عمر آن به بالای 35 سال ، هزنیه های تعمیراتی بسیار افزایش یافته است. آخرین اسکادران C-9B با ورود به خدمت هواپیماهای C-40A در جولای 2014 بازنشسته گردیده ، در حالی که بهینه سازی های صورت گرفته بر روی C-20G ، سبب افزایش عمر خدمتی آن تا سال 2022 گردیده است.
KC-130J Hercules
هواپیمای KC-130J جایگزین هواپیماهای C-130T خواهدشد. با عملکرد ، کارایی سوخت و اطمینان پذیری تعمیراتی بهتر ، KC-130J با سامانه مدیریت ترافیک هوایی/ارتباطات مراقبتی ناوبری (CNS/ATM) بسیار تطبیق یافته است این هواپیما قادر است 35000 پاوند بار (75 مسافر) را تا 1800 ناتیکال مایلی با سرعت 350 نات حمل نماید. تحویل KC-130J نیروی دریایی در محدوده سال های 2030-2020 در نظر گرفته شده است.
هواپیماهای ترابری پشتیبانی عملیاتی
از هواپیماهای ترابری پشتیبانی عملیاتی جهت حمل مسافران و بارهای با اولویت بسیا ربالا وقتی که نیازمندی های زمانی و مکانی و ماموریتی بسیار حساس باشند ، استفاده می شود. این هواپیماها در سراسر جهان موجود بوده و عملیات های ترابری را برای فرماندهان رزمی و از مناطق دوردست ، جایی که تجهیزات تجاری موجود نباشند ، انجام می دهند.
جایگزینی UC-35ER (با برد افزایش یافته)
هواپیمای UC-35C/D با جابجایی مسافرین و بارهای مورد نیاز، ترابری با سرعت بالا را برای نیروهای تفنگدار گسترش یافته در خط مقدم فراهم می کند. نیروهای عملیاتی نیازمند به هواپیمای جت ترابری با برد افزایش یافته و قابلیت های بهبود یافته حمل و مسافر و بار می باشند. جایگزین شدن UC-35ER این نیازمندی را رفع می نماید.
UC-12W Huron
تفنگداران دریایی در حال جایگزین کردن هواپیماهای UC-12F/M با UC-12W می باشند که تا سال 2034 ترابری سبک را برعهده خواهد داشت. این هواپیما با سه خدمه و حداکثر برد 2100 ناتیکال مایل می تواند تا 8 مسافر را با سرعت 300 نات و ارتفاع 35000 پایی حمل نماید. این هواپیما به تجهیزات بقاپذیری مجهز شده و از خطوط تلفن امن مورد نیاز در سامانه فرماندهی و کنترل هوایی تفنگداران بهره مند می باشد.
جایگزینی C-12 / C-26D
هواپیمای جایگزین C-12 برای جایگزین کردن هواپیماهای کنونی UC-12F/M و C-26D Metroliner نیروی دریایی جهت تامین ترابری سبک درنظر گرفته شده است. انتقال هواپیماهای UC-12F/M تفنگداران دریایی هم اکنون در حال اجرا می باشد.
C-37 A/B
از هواپیمای ترابری ویژه C-37 A/B جهت حمل مسئولین ارشد نیروی دریایی با سرعت بالا ، برد زیاد و با خطوط ارتباطی ایمن استفاده می شود. با سرعت پرواز بیش از 585 نات ، این هواپیما قادر است در ارتفاع 45000 پایی ، 12 الی 14 مسافر را بسته به ساختاربندی تا 6759 ناتیکال مایل جابجا نماید. طبق انتظارات در سال 2018 ، C-20A به پایان عمر خود می رسد. هم اکنون تصمیمی جهت جایگزین کردن این هواپیما وجود ندارد.
جایگزینی C-20G
تفنگداران دریایی طبق بررسی ها متوجه شده اند که می بایست جایگزینی برای هواپیمای C-20G بیابند. برد ، محموله و عملکردی مشابه با این هواپیما مورد نیاز است.