مدیریت خبر

الهم صلی علی محمد و ال محمد(و عجل فرجهم)

مدیریت خبر

الهم صلی علی محمد و ال محمد(و عجل فرجهم)

ادامه تحول در حوزه هوایی قدرت دریایی ایالات متحده آمریکا چشم انداز سال 2025

ادامه تحول در حوزه هوایی قدرت دریایی ایالات متحده آمریکا  چشم انداز سال 2025

  


هواپیماهای ترابری ضروری ویژه نیروی دریایی

هواپیماهای ترابری ضروری ویژه نیروی دریایی ، هواپیماهایی عملیاتی هستند که برای فرماندهان رزمی و فرماندهان بخش های مختلف نیروی دریایی پشتیبانی صحنه نبرد و واکنش سریع را در هرجا و هر زمانی که مورد نیاز باشد ، فراهم می آورند. این هواپیماها با قابلیت حمل بارهای متوسط و سنگین ، از ناوگان پشتیبانی نموده و برای تحرکات پرسنل و محموله های سنگین در زمان جنگ ، انعطاف پذیری و اطمینان پذیری بالایی را فراهم می آورند. آن ها به نیاز جابجایی پرسنل و بارهای حیاتی ناوگان برای نیروهای دریاپایه متحرک در اقصی نقاط جهان به سرعت پاسخ می دهند. 

C-40A Clipper

این هواپیماکه بر اساس سازه یک بوئینگ نسل آینده 700-737 ساخته شده ، مجهز به درب های بسیار بزرگی است که ترکیبات مختلفی از حمل بار و مسافر را ارائه می دهد. ((کلیپر)) در حال جایگزین شدن هواپیماهای C-9B Skytrain و C-20G Gulfstream نیروی دریایی است. هواپیمای با ارزش C-9B در سالیان متمادی هواپیمای بسیار مناسبی برای ناوگان بوده ، اما با افزایش عمر آن به بالای 35 سال ، هزنیه های تعمیراتی بسیار افزایش یافته است. آخرین اسکادران C-9B با ورود به خدمت هواپیماهای C-40A در جولای 2014 بازنشسته گردیده ، در حالی که بهینه سازی های صورت گرفته بر روی C-20G ، سبب افزایش عمر خدمتی آن تا سال 2022 گردیده است.


KC-130J Hercules

هواپیمای KC-130J جایگزین هواپیماهای C-130T خواهدشد. با عملکرد ، کارایی سوخت و اطمینان پذیری تعمیراتی بهتر ، KC-130J با سامانه مدیریت ترافیک هوایی/ارتباطات مراقبتی ناوبری (CNS/ATM) بسیار تطبیق یافته است این هواپیما قادر است 35000 پاوند بار (75 مسافر) را تا 1800 ناتیکال مایلی با سرعت 350 نات حمل نماید. تحویل KC-130J نیروی دریایی در محدوده سال های 2030-2020 در نظر گرفته شده است. 

هواپیماهای ترابری پشتیبانی عملیاتی 

از هواپیماهای ترابری پشتیبانی عملیاتی جهت حمل مسافران و بارهای با اولویت بسیا ربالا وقتی که نیازمندی های زمانی و مکانی و ماموریتی بسیار حساس باشند ، استفاده می شود. این هواپیماها در سراسر جهان موجود بوده و عملیات های ترابری را برای فرماندهان رزمی و از مناطق دوردست ، جایی که تجهیزات تجاری موجود نباشند ، انجام می دهند.

جایگزینی UC-35ER (با برد افزایش یافته)

هواپیمای UC-35C/D با جابجایی مسافرین و بارهای مورد نیاز، ترابری با سرعت بالا را برای نیروهای تفنگدار گسترش یافته در خط مقدم فراهم می کند. نیروهای عملیاتی نیازمند به هواپیمای جت ترابری با برد افزایش یافته و قابلیت های بهبود یافته حمل و مسافر و بار می باشند. جایگزین شدن UC-35ER این نیازمندی را رفع می نماید.

UC-12W Huron 

تفنگداران دریایی در حال جایگزین کردن هواپیماهای                UC-12F/M با UC-12W می باشند که تا سال 2034 ترابری سبک را برعهده خواهد داشت. این هواپیما با سه خدمه و حداکثر برد 2100 ناتیکال مایل می تواند تا 8 مسافر را با سرعت 300 نات و ارتفاع 35000 پایی حمل نماید. این هواپیما به تجهیزات بقاپذیری مجهز شده و از خطوط تلفن امن مورد نیاز در سامانه فرماندهی و کنترل هوایی تفنگداران بهره مند می باشد.

جایگزینی C-12 / C-26D 

هواپیمای جایگزین C-12 برای جایگزین کردن هواپیماهای کنونی UC-12F/M و C-26D Metroliner نیروی دریایی جهت تامین ترابری سبک درنظر گرفته شده است. انتقال هواپیماهای   UC-12F/M تفنگداران دریایی هم اکنون در حال اجرا می باشد.

C-37 A/B

از هواپیمای ترابری ویژه C-37 A/B جهت حمل مسئولین ارشد نیروی دریایی با سرعت بالا ، برد زیاد و با خطوط ارتباطی ایمن استفاده می شود. با سرعت پرواز بیش از 585 نات ، این هواپیما قادر است در ارتفاع 45000 پایی ، 12 الی 14 مسافر را بسته به ساختاربندی تا 6759 ناتیکال مایل جابجا نماید. طبق انتظارات در سال 2018 ، C-20A به پایان عمر خود می رسد. هم اکنون تصمیمی جهت جایگزین کردن این هواپیما وجود ندارد.

جایگزینی C-20G

تفنگداران دریایی طبق بررسی ها متوجه شده اند که می بایست جایگزینی برای هواپیمای C-20G بیابند. برد ، محموله و عملکردی مشابه با این هواپیما مورد نیاز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.