حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، نکات مهمی را مطرح نمودند. ایشان با یادآوری نمونه‌ای تاریخی از اقدام یکی از دولتهای اروپایی در متهم کردن رئیس جمهور ایران و احضار وی به دادگاه، در اوایل دهه هفتاد افزودند: با آنکه رئیس جمهور وقت روابط […]

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان سراسر کشور، نکات مهمی را مطرح نمودند.

ایشان با یادآوری نمونه‌ای تاریخی از اقدام یکی از دولتهای اروپایی در متهم کردن رئیس جمهور ایران و احضار وی به دادگاه، در اوایل دهه هفتاد افزودند: با آنکه رئیس جمهور وقت روابط نزدیکی با آن دولت داشت اما همان دولت اروپایی او را متهم و احضار کرد و تنها عاملی که باعث عقب نشینی آن دولت اروپایی شد، تو دهنی بود که دریافت کرد، بنابراین دشمن، دشمن است و این دولت و آن دولت ندارد.

به گزارش راهنمای سفر من ، منظور ایشان دوره ریاست جمهوری  مرحوم هاشمی رفسنجانی و ارتباط با دولت آلمان می باشد.

ایشان در دیدار جامعه مدرسین به این قضیه می پردازد :

آن وقت صدراعظم آلمان «کهل» بود. او با رئیس‌جمهور ما ارتباطات خوبی داشت. تلفنی با هم صحبت می‌کردند، چه می‌کردند؛ من هم همین ارتباطات را تایید می‌کردم. او یک نفر مامور هم گذاشته بود که به ایران می‌آمد و صحبت می‌کرد و می‌رفت و قرار می‌گذاشت. یک شب رئیس‌جمهور به من کاغذی داد گفت ما این‌ها را نوشته‌ایم تا نماینده رئیس‌جمهور ایران این‌ها را به این نماینده‌ای که از آلمان می‌آید بدهد. من بعدا نگاه کردم دیدم نوشته شما انتظارات خود را از جمهوری اسلامی بیان کنید؛ شما از ما چه انتظاراتی دارید؟! این خیلی چیز خطرناکی بود. خیلی اوقاتم تلخ شد. من پیغام دادم، گفتم او غلط می‌کند از ما انتظارات داشته باشد! او چه‌کاره است؟ آن وقت دولت آلمان تنها دولت اروپایی بود که با جمهوری اسلامی یک ارتباطی داشت.